Pejam celik-pejam celik je masa berlalu

20:56 anas 0 Comments

Hari terakhir saya update blog saya adalah pada 11 April 2017 iaitu pada hari Selasa yang lepas. Sebelum tu almost everyday jugak saya berjaya update cumanya bila tersibuk, terus jadi blog dilupakan.

Inilah yang dikatakan ‘istiqomah’. Kalau nak berjaya, kena ada ‘isqiqomah.’ Rupanya ‘Istqomah’ adalah sesuatu yang tidak mudah. Agak berat jika tak biasa.
Tapi takpa. Saya bukan nak bercerita pasal ‘istoqomah’ disini. 

Saya lebih nak bercerita tentang apa yang dah berlaku pada saya selama seminggu yang lepas.

Pada hari Rabu, saya melawat kawan saya yang bernama Adenan di kedai makan beliau di Seksyen 11, Shah Alam. Beliau baru kembali dari Umrah dan banyak juga benda yang kami borak.

Pada hari Jumaat malam pula, saya hantar Aisya pergi ke kelas piano. Dalam kelas Piano Aisya cuma ada a few students sebab yang lain semuanya sangkut dalam jem. Nama students yang saya ingat ialah Reka, William dan Sonia. Termasuk Aisya ada 4 students.

Itulah kali pertama saya dalam kelas music.
Malamnya pula saya bermain futsal selama 2 jam kat Ferro Subang Jaya. 1 jam main biasa-biasa dan sejam lagi main friendly. 

Pergh.Berpeluh-peluh.

Besoknya pulak pada 15 April 2017, kami pulang ke Klang sebab nak tido sana. Kami visit Mami since Ayah keluar tabligh selama 40 hari.

Apa yang best masa hari tu ialah, wife saya buat birthday surprise kat saya! Haha. Seriously? Dia siap tipu saya lagi kata family dia ajak dinner together. Rupa-rupanya bila sampai kat tempat seafood yang kami selalu makan, saya ternampak Famy, (kawan saya dari Klang). 

Bila dah nampak dia, saya dah agak ni confirm surprise. So ended up semua kawan Klang saya ada pada malam tu (Soe, Badak, Haizi dan Famy). Geng ni dipanggil geng bilik blakang.

Nanti saya share pasal birthday kat posting lain.

So now saya dah berumur 34 tahun. Pejam celik-pejam celik dah 34 tahun. Tak tahulah nak rasa diri tu tua, muda atau apa?

At 34, saya ada seorang isteri dan dua anak (laki dan perempuan). Nak kata power tak lah power tapi saya rasa kehidupan saya jauh lebih better dari sebelum ni.

Moga Allah panjangkan umur saya dan berikan saya kekuatan untuk pergi lebih jauh dalam kehidupan ini.


You Might Also Like

0 comments: