Pengalaman saya minum Tealive jika dibandingkan dengan Chatime

01:42 anas 0 Comments

Tealive

Semalam adalah kali pertama kami berdua (me and my wife) beli air from Tealive. It took us almost 3 weeks baru finally we both decided nak try. Guess what happened after we tried?
Dari semalam hingga ke hari ni, we both dah beli 4 cups and total spent was RM 30. Kat sini I nak share a few things from my own experience.

 The taste is better
Rasa Tealive memang menarik. Lebih manis kalau nak compare dengan Chatime

Brand awareness
Bila sesuatu brand yang dah dikenali ramai tukar kepada jenama baru, aka nada persepsi di mana adakah kualiti dan rasa yang sama. Untuk Tealive, mereka berjaya dengan transition mereka. Saya dah confirm akan beli Tealive bila-bila saya nak bubble tea sebab saya dah merasai sendiri rasa Tealive.

Importance of Employee
Employee memainkan peranan yang sangat penting. Di sini, saya ingin mengatakan pihak Tealive perlu ‘invest’ lebih besar kerana soalan yang sama akan dijawab dengan jawapan yang berbeza.

Contoh soalan:
Adakah rasa Tealive sama seperti Chatime?

Contoh Jawapan #1
Sudah tentu tidak sama malahan lebih sedap.

Contoh Jawapan #2
Sama je macam yang dulu. Takda perubahan pun.

Haa. Nampak kan? Ini hasil tinjauan saya dekat 2 cawangan je. Kalau saya buat tour mungkin lebih banyak jawapan yang akan saya dapat.

Apa-apa hal, tahniah buat team Tealive. You all rock. Memang otai buat business. Tak semua org boleh buat business macam you all. Gila!
Ok guys. Apa lagi. Sapa yang tak pernah cuba Tealive, saya syorkan pegi laa rasa. Sedap. Serious sedap dan berbaloi. Cuma jangan jadikan amalan. Boleh kencing manis woo.

Adios!




You Might Also Like

0 comments: